sobota, 30 marca 2013

delikatne kokosanki :)

Nie wiem czy słyszałyście kiedyś o pojęciu "ekonomicznej kuchni". Tak naprawdę to  powstał program TV, którego nazwa to "Gastronomia ekonomia". To mnie uświadomiło, jak wiele jedzenia ludzie codziennie wyrzucają. W "ekonomicznej kuchni" chodzi o to, aby wykorzystywać wszystkie produkty, które posiadacie do ostatniego grama. Jedzenia nie powinno się wyrzucać - tak mnie uczono w domu. Mam dzisiaj dla Was taką propozycję na ciasteczka z wykorzystaniem białek, które zostały po robieniu np. kruchego ciasta. Nazwałam je kokosankami, ponieważ do ubitej piany dodałam mnóstwo wiórków kokosowych. Następnym razem dodam zmielone migdały i wtedy nazwa będzie zmieniona na makaroniki (ostatnio bardzo popularne francuskie ciasteczka). Co jakiś czas będę Wam prezentować właśnie przepisy, z zastosowaniem ekonomii kuchni. Myślę, że większość z Was nawet jeśli o tym nie wiedzą to stosuje zasady ekonomicznej kuchni. Jeśli macie jakieś ciekawe przepisy, bardzo proszę podzielcie się nimi :)



Składniki:
  • 3 białka,
  • 10 dag cukru,
  • skórka startej cytryny,
  • ok. 20 dag. wiórek kokosowych,
Przygotowanie:
1. Białka ubić na sztywną pianę.
2. Dodać cukier i cały czas ubijać, do momentu uzyskania gładniej masy.
3. Dodać skórkę z cytryny,wiorki kokosowe, a następnie delikatnie wymieszać.
4. Nakładać nieduże porcję na papier do pieczenia. Ja używałam szprycy bez końcówki, ponieważ masa jest dość gęsta.
5. Piec (suszyć) w temp. 130 st. C przez ok. 30-35min.


Smacznego

PS. Zapraszam na moje Candy na drugim blogu, który prowadzę ---> KLIK

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :D