sobota, 1 grudnia 2012

serowe tartelinki

Ostatnio naszła mnie ochota na coś słodkiego. Niestety nie miałam nic gotowego,więc stwierdziłam, że coś sobie przygotuje. Postanowiłam przygotować tartelinki z masą serową. Efekt naprawdę mnie zaskoczył bo tak naprawdę to była pełna improwizacja.

Składniki:
1. Kruche ciasto

  • kostka masła,
  • 1 i 2/3 szkl. mąki
  • 2/3 szkl. cukru
  • 1 jajko
Wszystkie składniki ze sobą wymieszać, a następnie zagnieść do uzyskania jednolitej masy. Włożyć do lodówki na 0,5h.

Masa serowa:
  • kiełbaska serowa ( przemielony twaróg) masa ok. 25dag
  • 1 jajko, 
  • budyń śmietankowy,
  • 0,5 szkl. cukru
Ser, żółtko, budyń i cukier wymieszać razem. Ubić pianę z białka i dodać do masy serowej delikatnie mieszając.
Wylepić foremki do tartelinek kruchym ciastem. Na ciasto nałożyć ulubiony dżem (ja użyłam dżemy z jeżyn), a następnie przy pomocy szprycy nałożyć masę serową. 
Piec w temp. 180 st. C przez ok. 30min.



1 komentarz:

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :D