niedziela, 9 grudnia 2012

Ciasteczka z żurawiną

Dzisiaj miałam pracowite po południe. Zrobiłam mnóstwo ciasteczek na Boże Narodzenie. Nie wiem czy uda mi się powstrzymać przed ich skonsumowaniem ( wszyscy co mnie znają wiedzą, że jestem ogromnym łasuchem :D). Kolejna propozycja słodkości na Święta - ciasteczka z żurawiną, Kruche i chrupiące, słodkie i kwaśne zarazem. Pyszotka. Podczas pieczenia po całym mieszkaniu szalał cudowny zapach pieczonych ciasteczek. Od razu zrobiło się tak świątecznie. Już odliczam dni do Wigilii - pozostało ich 15. W tym tempie przez dwa tygodnie zrobię jeszcze kilka ton ciasteczek :P

Składniki:
  • 250g mąki,
  • 150g cukru brązowego,
  • 200g cukru pudru,
  • 2 jajka,
  • kostka masła,
  • 2 łyżeczki cukru wanilinowego,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 75g posiekanych orzechów włoskich, 
  • 150g suszonej żurawiny,
  • 150g płatków owsianych,
  • 1/2 łyżeczki soli,
Przygotowanie:

1. Miękkie masło ubić z cukrem (dodać dwa rodzaje cukru). Po uzyskaniu gładkiej masy dodać jajka i dalej ubijać.
2. Pozostałe składniki wymieszać w misce. Dodać masę "jajeczną". Zagnieść ciasto, a następnie owinąć  w folię i wstawić do zamrażalki na ok. 20 min.
3. Po 20 min. wyjąć ciasto formować kulki wielkości orzecha włoskiego, po czym delikatnie je zgniatać w celu uzyskania formy koła.
4. Piec przez 12-15 min. w piekarniku nagrzanym do temp. 170 st.C




Ciasteczka można przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku przez długi okres czasu. Zamiast żurawiny można użyć innych suszonych owoców np. moreli. Do tych ciasteczek dodałam również białą czekoladę. Są naprawdę wyśmienite :D

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :D