wtorek, 25 grudnia 2012

Kakaowe medaliony z niespodzianką

Jak na łasucha przystało uwielbiam czekoladę i wszystko co przypomina ją w smaku. Kakao, a raczej miazga kakaowa jest jednym z jej składników. Dzisiaj wrzucam przepis na kakaowe medaliony. Tym razem zrobiłam je z krówką, ale można do środka włożyć kawałek czekolady, albo marmoladę. Co kto lubi :). Przepis bardzo prosty i szybki w przygotowaniu.

Składniki:
  • kostka masła,
  • 20 dag cukru,
  • 3 łyżki kakao,
  • 30 dag mąki,
  • jajko,
  • łyżeczka proszku do pieczenia ( ew. sody oczyszczonej)
  • krówki ok. 10 szt. (tak jak pisałam może być inny rodzaj nadzienia)
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki wymieszać razem, a następnie zagnieść jednolite ciasto. 
  2. Wstawić do lodówki na 10 min.
  3. Po wyjęciu z lodówki formować z ciasta kulki wielkości orzecha włoskiego, następnie delikatnie spłaszczyć. Położyć na środek 1/3 krówki, zalepić i ponownie uformować kulkę.
  4. Układać na foremce wyłożonej papierem di pieczenia. 
  5. Piec w temp. 170- 180 st. C przez ok. 10-12 min.

2 komentarze:

  1. Dziękuję za odwiedziny, ciasteczka wyglądają smakowicie ja też uwielbiam czekoladę. Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do nauki szydełkowania. Miło mi spotkać krajankę bo i ja mieszkam w Szczecinie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie!
    Dziękuję za wizytę i udział w candy,
    pozdrawiam,
    Asia
    asia-majstruje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :D